Чергова частина інформаційних матеріалів МБО «Екологія-Право-Людина» про законопроект №3091 «Про державний екологічний контроль» стосуватиметься основного запобіжника попередження корупції, що передбачений у проекті. А саме: механізм відкритості та прозорості діяльності реорганізованих органів державного екологічного контролю. Заробітню платню до рівня достойного треба піднімати усім українцям, а не лише тим, що мають можливості зловживати службовим становищем. Натомість, прозорість діяльності та механізми залучення стейкхолдерів зводять можливості зловживання цим становищем до мінімуму, а також підвищує рівень їхнього виявлення та наступного притягнення до відповідальності.
Згідно із положеннями законопроєкту з метою забезпечення прозорості та ефективності діяльності органів державного екологічного контролю в Україні створюється інтегрована автоматизована система «Екологічний контроль», до якої будуть вноситися усі документи у сферах
1. планування заходів державного екологічного контролю (плани перевірок суб’єктів господарювання, плани патрулювань, тощо);
2. проведення заходів (накази, посвідчення (направлення) на проведення заходу державного екологічного контролю, рішення про зупинку діяльності суб’єкта господарювання, акти перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, звіти, приписи, вимоги, протоколи, постанови усправах про адміністративні правопорушення, постанови про накладення адміністративно-господарських санкцій, інші обов’язкові до виконання розпорядчі документи, рішення про дозвіл на відновлення діяльності);
3. та звітування (звіти про діяльність органів державного екологічного контролю).
Законопроєкт передбачає, що уся інформація, що вноситься до системи «Екологічний контроль», є відкритою (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), а доступ до неї громадськості забезпечується шляхом функціонування офіційного веб-порталу «Екологічний контроль» у мережі інтернет.
Завдяки функціонуванню цієї системи і суб’єкти господарювання, і громадськість матимуть можливість вільно аналізувати роботу органів державного екологічного контролю, висловлювати пропозиції щодо її покращення та оптимізації, а в разі потреби – звертатися у встановленому порядку до наглядових органів чи суду.
У подальшому ми продовжимо висвітлювати аспекти документу, а також інформуватимемо широку громадськість про прогрес у адвокатування проєкту Закону України «Про державний екологічний контроль» №3091.
Попередні частини про проєкт Закону України «Про державний екологічний контроль» № 3091:
1. http://epl.org.ua/announces/mbo-ekologiya-pravo-lyudyna-pro-zakonoproekt-pro-derzhavnyj-ekologichnyj-kontrol/
2. http://epl.org.ua/announces/mbo-ekologiya-pravo-lyudyna-pro-zakonoproekt-pro-derzhavnyj-ekologichnyj-kontrol-spivvidnoshennya-iz-zakonom-ukrayiny-pro-osnovni-zasady-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-u-sferi-gospodarskoyi-diyalnosti/