Учасники екохакатону та слухачі літньої школи поділилися враженнями про ці події, про їхню користь, подальшу мотивацію в роботі та здобуті нові знання. Нагадаємо, заходи відбулися 2-5 липня 2023 р.
“Літня школа ЕПЛ дала можливість розглянути практичні кейси та різні інструменти, важливі для екологічності відновлення країни, акцентувати диференційність довкіллєвих питань і підкреслити нашу єдність. І радує те, що не дивлячись на війну в країні, для нас залишаються важливими питання розвитку мережі природоохоронних територій, підтримання біорізноманіття та розвитку екологічної освіти”.
Наталія Іванова, Інститут гідробіології НАН України.
“Сьогодні у суспільстві відбувається переформатування розуміння екосистемних послуг, як безкоштовно отриманих благ до позиціонування їх як цінностей, які треба зберігати та нарощувати”.
Жанна Дерій, Національний університет “Чернігівська політехніка”.
“Минуле непідвладне нашому впливу, проте майбутнє у наших руках. Ми маємо колективний обов’язок перед прийдешніми поколіннями зберегти навколишнє середовище. І дуже важливо, що завдяки заходам ЕПЛ ми знаємо інструменти, яке цього досягти”.
Олександр Бондар, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка, кафедра біології, екології та методик їх навчання.
“Екологічна освіта і природнича наука сьогодні повинні стати критично відповідальними. Потрібно розуміти і швидко інтегрувати природозахисні закони на всіх рівнях: в розвиток громад, бізнес, законодавчу владу. Назріла необхідність виховати та забезпечити глибоке усвідомлення високої ціни послуг природи, якими вона невпинно забезпечує наше життя. Ми продовжуємо навчати і досліджувати, бути відповідальними і наближати Перемогу України”.
Наталія Сурядна, Мелітопольський інститут екології та соціальних технологій Університету “Україна”.
Онлайн курс та екошкола від ЕПЛ – це насамперед можливість опрацювати актуальні екологічні теми, законодавчі зміни, отримати практичні кейси від практиків захисту довкілля. Крім того, це також можливість мати якісну юридичну допомогу та захист для нас, співробітників регіональних ландшафтних парків.
Ірина Черкаська, Регіональний ландшафтний парк “Диканський”.
“Участь у Літній школі – можливість отримати фахові консультації від юристів, природоохоронців, науковців, вивчити досвід інших учасників щодо механізмів захисту природи в умовах воєнного стану. Взаємодія є важливою, щоб комплексно підходити до аналізу випадків завдання шкоди довкіллю”.
Марина Романенко, Управління екології та природних ресурсів Миколаївської ОВА.
“Після перемоги у війні за незалежність одразу почнеться війна за довкілля. “Війська” забудовників, надровиків, лісозаготівельників під гаслами “відновлення країни” спробують донищити залишки природного середовища, разом з екорухом. Тут роль місцевого самоврядування та обраний вектор розвитку громад будуть вирішальними…”
Дмитро Буркот, Громадська організація “Вольтерра”.
“Моє завдання – глобальне екологічне лідерство України. Приклад для інших – ось наша спільна місія. Разом ми можемо досягнути мети!”
Леонід Бицюра, Західноукраїнський національний університет, кафедра екології та охорони здоров’я.
“Довкілля – це наш спільний дім. На жаль, воно потерпає не лише від зовнішнього, але й від внутрішнього ворога. І щоб зберегти довкілля, відновити його та притягнути порушників до відповідальності (зокрема, за екоцид) – потрібно діяти активно, оперативно, професійно, злагоджено та цілеспрямовано. Саме такою є діяльність ЕПЛ. Щиро дякую за можливість долучитися до боротьби на еколого-правовому фронті. Разом – до Перемоги!”
Олена Ковтун, Кафедра кримінального та адміністративного права Академії адвокатури України.
“Важко переоцінити значення професійної роботи ЕПЛ в сфері екології, права, суспільних наук. Здається, що ця робота будується за методологією «контролінгу» – управління по відхиленням – а саме діяти там, де потрібна допомога. Сьогодні ми побачили новий етап розвитку діяльності ЕПЛ – екохакатон, що стає інструментом впровадження інновацій в екоправову сферу відновлення України!”
Олег Рубель, Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України.
“Основний підсумок колективної та інтенсивної роботи екохакатону це розуміння того, що лише спільна та складна співпраця науковців та юристів дасть результат – зміни до законодавства чи нові закони, які можуть забезпечити збереження природних екосистем та планувати зелене, а не індустріально-аграрне відновлення України. Екологи та юристи потрібні один одному! Дякую організаторам, спікерам та колегам за можливість перебувати в комфортній зеленій бульбашці!”
Ірина Шпаківська, Інститут екології Карпат НАН України.
“Коли здається, що все втрачено, природа бере верх і відновлюється, а річка повертається у межі природного русла… Наша задача допомогти природі швидше відновитися та в подальшому зменшити негативний вплив антропогенних факторів на екосистему. Дякую ЕПЛ за актуальні та свіжі знання, практичні кейси по захисту довкілля та його відновленню, які можна використовувати у своїй роботі. Завдяки Вам ми постійно “в темі” та маємо натхнення щось змінювати”.
Юлія Бондар, Національний природний парк “Нижньодніпровський”.
Екохакатон проводився в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст програми заходу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
Літня школа проводилася в рамках проєкту #TEDJusticeROL