Такого висновку дійшли експерти ЕПЛ, досліджуючи діяльність військової прокуратури України останні місяці, після чого та звернулись до Генерального прокурора України Юрія Луценка. Розслідування юристів та екологів ЕПЛ розпочалось у зв’язку з активністю військової прокуратури України з відчуження заповідних територій через суди.
Зокрема, в Одеській області, підрозділ військової прокуратури активно працює над ліквідацією у судовому порядку унікального степового заказника «Тарутинський степ», що не лише є важливим об’єктом природно-заповідного фонду, а й визнаний Секретаріатом Конвенції про дикі види флори та фауни та середовище існування у Європі об’єктом Смарагдової мережі, що створюється в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. І саме органи прокуратури здійснюють роботу по фактичному знищенню цього вкрай важливого об’єкту.
Аналогічно, Міністерство оборони України через квартирно-експлуатаційний відділ м. Біла Церква хоче вилучити 10 гектарів Національного дендрологічного парку «Софіївка» НАН України. Відповідний позов за поданням військового прокурора внесений до господарського суду Черкаської області.
Генеральною прокуратурою України 01.02.2016 року до керівників регіональних прокуратур був надісланий лист-орієнтування “Про врахування рішень Європейського суду з прав людини при реалізації функції представництва”, в якому зазначено, що наявність лише формальних порушень законодавства, виявлених у діяльності суб’єктів правовідносин, не є достатньою підставою для застосування представницьких повноважень.
Стаття 131-1 Конституції надає право прокурору здійснювати представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. В статті 23 Закону України «Про прокуратуру» є чіткі критерії забезпечення публічного суспільного інтересу у випадках, коли він порушується. При цьому прокурор виступає на захист публічного, суспільного інтересу, інтересу Українського народу. У більшості випадків якраз органи державної влади та місцевого самоврядування є відповідачами у справах за позовами прокуратури. Інститут представництва прокурором інтересів держави є превентивним механізмом запобігання корупції, оскільки дає можливість прокурору оскаржувати незаконні дії та рішення органів влади та місцевого самоврядування.
У випадках, згаданих вище, військова прокуратура діє у приватних фінансових інтересах Міністерства оборони України і проти інтересів Українського народу.