Протягом року (за винятком грудня) коротко фахівці МБО «Екологія-Право-Людина» проаналізували і висловили позицію щодо 83 документів зі сфери державного управління процесами охорони довкілля.
Оцінюючи довкіллєві доументи, що виносилися на розгляд чи затверджувалися у поточному році, ЕПЛ використовувала три рівні оцінки документа (рішення), чи його проєкту:
- схвалюємо,
- не схвалюємо,
- схвалюємо із застереженнями.
Отже, в абсолютних цифрах підсумки року виглядають так:
- ми проставили 52 оцінки «схвалюємо»,
- 18 – «не схвалюємо»,
- 11 – «схвалюємо із застереженнями».
Наскільки ефективною була «державна машина» у 2021 році?
Попри велику на перший погляд кількість ухвалених рішень та позитивних оцінок щодо переважної більшості з них, рік виявився доволі провальним. Жодного із очікуваних великих проривів не відбулося. Проєкт закону про державний екологічний контроль був прийнятий лише в першому читанні. Реформи у сфері промислового забруднення та управління відходами не зсунулися з мертвої точки ні на крок у 2021 році. Проєкт закону про території Смарагдової мережі ще в липні був направлений на доопрацювання і «пропав». Сподіваємося, що новий 2022 рік стане багатшим на глибинні перетворення у системі державного управління довкіллям, ніж був рік попередній. Бажаємо, профільному Комітету ВРУ, Міндовкіллю та іншим відповідальним органам і особам сил, професіоналізму, здорового глузду і вдачі. І нехай у 2022 році наше довкілля стане безпечнішим і здоровішим для сучасного і майбутніх поколінь.
«ЕкоРевізори» у 2021 році:
№1, січень-лютий;
№2, березень-квітень;
№3, травень-червень;
№4, червень-серпень;
№5, вересень-листопад.