Ми переконані, що нове керівництво Державного агентства лісових ресурсів України усвідомлюватиме, що ліси України – це не тільки кубометри деревини, які можна вигідно реалізувати на ринку, але насамперед унікальні природні екосистеми, які забезпечують екологічну безпеку України, і які необхідно зберегти для нащадків. Досвід провідних закордонних країн показує, що у випадку належного управління можна забезпечити збалансоване виконання екологічних, й економічних функцій лісів.
Тому ми підтримуємо кандидатуру Остапа Єднака на посаду голови Держлісагенства, а Дмитра Карабчука – на посаду заступника голови цього відомства.
Перебуваючи на посаді секретаря комітету екологічної політики VIII скликання, Остап Єднак був автором низки природоохоронних законів, сприяв створенню нових природоохоронних територій та допомагав вирішувати проблемні питання існуючих. Завдяки його діяльності зокрема, було досягнено часткову прозорість у лісовій галузі – публікацію планів рубок та планів лісонасаджень – та припинено незаконні та недоцільні рубки в окремих важливих для збереження природи лісах.
Зі свого боку Дмитро Карабчук, працюючи у природоохоронних НУО, у співпраці з US Forest Service та Інтерполом займався питанням виявлення та протидії незаконним рубкам, розвитком громадського контролю за діяльністю лісової галузі, покращенням комунікації між лісівниками та громадськістю, а також – впровадженням сучасних закордонних підходів у лісівництві України.
Обидва кандидати мають глибоке розуміння проблем лісового сектору, володіють напрацьованими робочими контактами із закордонними та українськими урядовими та неурядовими організаціями й демонструють відкритість до співпраці. Ми сподіваємось, що вони зможуть гідно керувати українським лісовим сектором і чекаємо здійснення наступних кроків після їхнього призначення:
1) розробки та затвердження окремої стратегії розвитку лісового господарства, яка передбачатиме підтримку та збереження природоохоронних, соціальних та економічних цінностей лісів України в коротко- та довгостроковій перспективі;
2) розділення управлінських, господарських та контролюючих функцій Держлісагентства, забезпечення незалежності лісовпорядних та лісозахисних станцій;
3) впорядкування існуючої нормативно-правової бази із затвердженням комплексних документів, що регулюють ведення лісового господарства, аби знищити «сіру зону» напівлегальних рубок;
4) врахування екосистемних послуг лісів під час прийняття будь-яких управлінських рішень;
5) припинення нелегальних рубок, зокрема і тих, які вчиняють самі лісокористувачі, порушуючи чинне законодавство;
6) забезпечення повної прозорості лісової галузі шляхом оприлюднення у повному обсязі інформації про стані лісів та всі проведені та заплановані лісогосподарські заходи;
7) збереження найбільш унікальних і цінних лісів шляхом розширення природоохоронних територій українського та загальноєвропейського рівнів;
8) недопущення приватизації державних та комунальних лісів.
МБО «Екологія-Право-Людина»
Дунайсько-Карпатська програма
Бюро екологічних розслідувань