Черговий випуск серії інформаційних матеріалів МБО «Екологія-Право-Людина» про законопроект № 3091 «Про державний екологічний контроль» стосуватиметься основного запобіжника попередження корупції, що передбачений у проекті, а саме механізму відкритості і прозорості діяльності реорганізованих органів державного екологічного контролю. Заробітні плати до рівня достойного треба піднімати усім українцям, а не лише тим, що мають можливості зловживати службовим становищем. Натомість, прозорість діяльності та механізми залучення стейкхолдерів зводять можливості зловживання цим становищем до мінімуму, а також підвищує рівень їх виявлення та наступного притягнення до відповідальності.
Згідно із положеннями законопроекту з метою забезпечення прозорості та ефективності діяльності органів державного екологічного контролю в Україні створюється інтегрована автоматизована система «Екологічний контроль», до якої будуть вноситися усі документи у сферах 1) планування заходів державного екологічного контролю (плани перевірок суб’єктів господарювання, плани патрулювань, тощо); 2) проведення заходів (накази, посвідчення (направлення) на проведення заходу державного екологічного контролю, рішення про зупинку діяльності суб’єкта господарювання, акти перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, звіти, приписи, вимоги, протоколи, постанови у справах про адміністративні правопорушення, постанови про накладення адміністративно-господарських санкцій, інші обов’язкові до виконання розпорядчі документи, рішення про дозвіл на відновлення діяльності); 3) та звітування (звіти про діяльність органів державного екологічного контролю).
Законопроект передбачає, що уся інформація, що вноситься до системи «Екологічний контроль», є відкритою (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), а доступ до неї громадськості забезпечується шляхом функціонування офіційного веб-порталу «Екологічний контроль» у мережі Інтернет.
Завдяки функціонуванню цієї системи і суб’єкти господарювання, і громадськість матимуть можливість вільно аналізувати роботу органів державного екологічного контролю, висловлювати пропозиції щодо її покращення та оптимізації, а в разі потреби, звертатися у встановленому порядку до наглядових органів чи суду.
У наступних матеріалах ми продовжимо висвітлювати аспекти законопроекту, а також інформуватимемо широку громадськість про прогрес у адвокатування проекту Закону України «Про державний екологічний контроль» № 3091.
Попередні новини про проект Закону України «Про державний екологічний контроль» № 3091