Всебічний аналіз наслідків проведення адміністративної реформиу сфері охорони довкілля з кожним днем «відкриває» все нові порушення норм чинного природоохоронного законодавства. На даний момент йдеться про незаконне затвердження департаментами екології та природних ресурсів облдержадміністрацій лімітів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення. Ліквідація територіальних органів Міністерства екології та природних ресурсів України (надалі – Мінприроди) спричинила чимало колізійних моментів у процедурі видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів в об’єктах природно-заповідного фондумісцевого значення. Відповідно до ст. 9-1 Закону України “Про природно-заповідний фонд України”, спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (крім корисних копалин) здійснюється на підставі дозволів, що видаються місцевими радами за погодженням з територіальними органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища.
В процесі адміністративної реформи не були внесені зміни в Закон України “Про природно-заповідний фонд України”. Відповідно його норми не є адаптованими до вимог новоприйнятого законодавства. Втім, потрібно враховувати, що Закон України “Про природно-заповідний фонд України” є спеціальним нормативно – правовим актом, який встановлює певний правовий режим (режим заповідності) використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, які містять особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну цінність.
Окрім того, Мінприроди у своїй відповіді на інформаційний запит ЕПЛ від 24. 07 2013 року № 7033/06-1/13 чітко зазначило, що структурні підрозділи обласних державних адміністрацій не визначаються як правонаступники державних управлінь охорони навколишнього природного середовища. Саме тому вони не вправі реалізовувати всі повноваження ліквідованих управлінь.
Отже, на даний момент погодженнядепартаментами екології та природних ресурсів облдержадміністрацій лімітів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення є юридично неможливим, оскільки державні управління ліквідовані, а новостворені департаменти не наділені зазначеними повноваженнями, хоча і здійснюють їх всупереч чинному законодавству.
Підготувала:
Наталія Проць,
Юрисконсульт ЕПЛ