7 жовтня 2015 року в приміщенні Орхуського центру Мінприроди відбулися громадські слухання по проекту «Спорудження нових енергоблоків атомної електростанції Пакш ІІ». Угорська делегація в рамках проведення громадських слухань в країнах-сусідах відвідала Україну, попередньо розіславши матеріали ОВНС для ознайомлення, отримання коментарів та зауважень.
Експерти ЕПЛ під час аналізу матеріалів знайшли низку недоліків документації і проекту, та висловили пропозиції щодо їхнього усунення, які були озвучені на громадських слуханнях. Зокрема, у документації був відсутній опис ключових альтернатив запланованій діяльності, що включає альтернативу місця розташування та технологій, в тому числі альтернативу відмови від діяльності. Незважаючи на те, що положення конвенції Еспо (ст. 5 та додаток ІІ) вказують на необхідність включення опису альтернатив, Угорські представники відповіли про необов’язковість надання такої інформації для ознайомлення представникам інших держав.
Другим недоліком була відсутність у матеріалах ОВНС даних щодо остаточного захоронення радіоактивних відходів після тимчасового сховища. Під час слухань було стверджено, що відходи низької та середньої радіоактивності будуть транспортуватись через територію України до Росії і там захоронятися. Представників громадськості також турбувало питання недостатнього вивчення теплового навантаження на річку Дунай. У матеріалах ОВНС не було деталізовано, які будуть вжиті оперативні заходи у випадку понаднормового теплового забруднення. На наше чіткої відповіді не поступило.
З боку інших громадських організацій лунали закиди, що кліматичні прогнози угорських спеціалістів ґрунтувалися лише на метеорологічних даних 2011 року, що є статистично нерепрезентативною вибіркою та не може дати об’єктивну картину.
Цікаво, що будівництво ядерних реакторів в Угорщині має чіткий російський слід. Так, Угорщина та Росія у 2014 році поновили договір про співробітництво в сфері мирного використання атомної енергії. На підставі укладеної угоди Компетентний орган Російської Сторони, як генеральний підрядчик, побудує ще два нових блоки потужністю 1200 Мвт кожний, для чого уряд Угорщини отримає від Росії міждержавний кредит. Вважаємо, що така схема є ризикованою і ненадійною, оскільки Україна також мала укладений із Російською Федерацією у 2010 році договір про співробітнцивто для отрмиання кредиту та технології будівництва атомних блоків № 3 та № 4 на Хмельницькій АЕС, але через порушення урядом Росії умов договору щодо надання державного кредиту та через політичні причини угоду між Україною та Російською Федерацією було денонсовано 16 вересня 2015 року. Вважаємо, що будівництво такого важливого ядерного об’єкту не може відбуватися на підставі співпраці із Російською Федерацією, яка останнім часом піддається економічним санкціям зі сторони Європеського Союзу за незаконну агресію на території України та своїми діями грубо нехтує положеннями міжнародних угод та підриває глобальну безпеку.