Команда ЕПЛ вітає політичну волю Уряду, Парламенту та Президента України щодо роз’єднання Мінекоенерго на самостійні міністерства та повернення Мінприроди, та надає рекомендації щодо інституційних змін та побудови структури Міністерства.
Аналіз штатного розпису Мінекоенерго вказує на те, що більшість особового складу працівників здійснюють свою діяльність у структурних підрозділах секретаріату міністерства, які не реалізують повноваження по формуванню, реалізації, координації та моніторингу наслідків впровадження екологічної політики. З огляду на широкий спектр напрямів діяльності саме по формуванню, реалізації, координації впровадження та оцінці екополітики, ми рекомендуємо збільшити кількість працівників у директоратах, департаментах, відділах та управліннях, які відповідають за ці функції.
Також, ми наголошуємо на необхідності створення у Апараті Мінприроди директорату, який би відповідав за формування екопросвітницької політики держави з відповідними заходами по підвищенню екосвідомості населення та рівня екологічних знань, що не знайшло свого відображення у попередній структурі міністерства.
Окрім того, задля забезпечення якісного впровадження екологічної політики на місцях і врахування особливостей екологічних проблем регіонів, та враховуючи майбутній етап адмінреформи по скасуванню обласних та районних державних адміністрацій, необхідним є створення територіальних органів Мінприроди на рівні областей.
Також, доцільно створити Державну службу національних парків України та передати їй функції управління усіма ПЗФ Мінприроди, передати їй всі НПП-системи ДАЛРУ, ДАСУ та НАНУ. Це призведе до ефективності управління об’єктами ПЗФ і оптимізує витрати бюджетних коштів, так як на установи ПЗФ інших органів влади також йдуть бюджетні кошти, але по різним бюджетним статтям.
Аналіз практики діяльності окремих державних підприємств, контроль за діяльністю яких здійснює Мінприроди, вказує на наявність корупційних ризиків. Зокрема, підпорядковані Мінприроди установи готують пакети документів для отримання дозволів, які видає Мінприроди, що є конфліктом інтересів. Окрім того, на практиці існує негласне правило та трапляються вимоги до осіб, які бажають отримати відповідний дозвіл від Мінприроди, що для його отримання ці особи повинні звернутися за розробкою необхідного пакету документів чи досліджень саме до підпорядкованих міністерству установ. З огляду на це доцільно ліквідувати або приватизувати НДІ “Український НДІ екологічних проблем”, ДЗ “Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління”, ДП “Центр еколого-експертної аналітики”, ДП “Біологічні ресурси України”.
У додатку також прикріплюємо детальні пропозиції до структури апарату Мінприроди.
Додаток 1. СТРУКТУРА АПАРАТУ Міністерства
- КЕРІВНИЦТВО МІНІСТЕРСТВА
1.1. Міністр
1.2. Перший заступник Міністра
1.3. Державний секретар
1.4. Заступник Міністра
1.5. Заступник Міністра
1.6 Заступник Міністра з питань європейської інтеграції
- ПАТРОНАТНА СЛУЖБА
- ДИРЕКТОРАТ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ТА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ
- Експертна група з питань інвестиційної політики
- Експертна група європейської інтеграції та зовнішньої політики
- Експертна група співробітництва з МФО
- Експертна група аналізу, координації та нормативно-правових питань
- Експертна група з питань стратегічного планування, моніторингу та звітності
- Головне управління стратегічної екологічної політики
- Експертна група з питань реформування ЦОВВ та інспекційних органів
- Експертна група з адвокатування екополітики міністерства
- ДИРЕКТОРАТ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ, УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ ТА ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ІЗ ЗАПОБІГАННЯ ПРОМИСЛОВОМУ ЗАБРУДНЕННЮ
- Експертна група з управління відходами
- Експертна група із зменшення промислового забруднення та впровадження інтегрованого дозволу та розширеної відповідальності виробників
- Експертна група з екологічної безпеки
- Експертна група з реформування державного екологічного контролю
- Експертна група з управління радіоактивними відходами
- Експертна група із управління небезпечними відходами
- Головне управління дозвільно-ліцензійної діяльності
- Відділ атмосферного повітря
- Відділ поводження з відходами
- Відділ екологічного контролю за використаннямпестицидів та агрохімікатів
- Головне управління з питань укладення та виконання угод про розподіл продукції
- ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОЛОГІЧНИХ ОЦІНОК
- Головне управління оцінки впливу на довкілля
- Відділ проведення ОВД
- Головне управління стратегічної екологічної оцінки
- ДИРЕКТОРАТ ІЗ ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ В СФЕРІ РАЦІОНАЛЬНОГО ТА ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
- Експертна група із формування лісової політики
- Експертна група із формування політики у сфері надрокористуванняЕкспертна група із формування політики рибальства та розвитку аквакультури
- Експертна група із формування водної політики
- Експертна група з питань формування політики інноваційного, наукового та туристичного розвитку Чорнобильської Зони.
- Головне управління координації, реалізації та моніторингу в сфері використання природних ресурсів
- Відділ координації реалізації політики у сфері надрокористування
- Відділ координації реалізації лісової політики
- Відділ координації реалізації водної політики, рибальства та розвитку аквакультури
- Відділ координації реалізації політики інвестиційного та туристичного розвитку Чорнобильської Зони
- ДИРЕКТОРАТ З ПИТАНЬ ЗМІНИ КЛІМАТУ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ОЗОНОВОГО ШАРУ
- Експертна група формування та аналізу політики скорочення викидів парникових газів та збільшення природнього поглинання
- Експертна група з питань державних програм та формування політики адаптації до негативних наслідків глобальної зміни клімату
- Експертна група формування державних програм та формування політики в сфері контролю озоноруйнівних речовин та моніторингу повітря
- Експертна група з розвитку відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива
- Експертна група з питань поводження з відпрацьованим ядерним паливом та радіоактивними відходами
- Головне управління реалізації кліматичної політики
- Відділ реалізації екологічної політики
- Відділ впровадження МЗВ, СТВ та управління даними
- Сектор з питань захисту озонового шару та моніторингу повітря
- Відділ оцінки екологічних наслідків діяльності вугільно-промислового та торфодобувного комплексу
- ДИРЕКТОРАТ ЗАПОВІДНОЇ СПРАВИ
- Експертна група з формування та розвитку територій природно-заповідного фонду
- Експертна група з питань створення та функціонування Смарагдової мережі.
- Відділ організації діяльності установ природно-заповідного фонду
- Відділ з питань ведення державного кадастру та охорони
- Відділ координації рекреаційної діяльності
- Відділ координації еколого-освітньої та наукової діяльності
- ДЕПАРТАМЕНТ БІОРІЗНОМАНІТТЯ ТА ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
- Відділ охорони земельних ресурсів
- Відділ охорони рослинного світу та біобезпеки
- Відділ охорони дикого тваринного світу
- Відділ охорони домашніх та безпритульних тварин
Х. ДИРЕКТОРАТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ЕКОСВІДОМОСТІ
10.1 Експертна група з питань екологічної освіти
10.2 Експертна група з підвищення екологічної свідомості
10. 3 Відділ взаємодії із навчальними закладами (ВУЗ, Коледжі (ліцеї), Школи)
10. 4 Відділ координації позашкільної екоосвіти
ХІ. ДИРЕКТОРАТ З ПИТАНЬ МОНІТОРИНГУ ЗА СТАНОМ ДОВКІЛЛЯ
11.1. Відділ ведення аналітично-інформаційної системи моніторингу за станом довкілля
11.2. Відділ збору даних щодо кадастрів, обліків та моніторигу природних ресурсів.
11.3. Відділ верифікації даних, які вносяться у систему моніторингу за стану довкілля.
11.4. Експертна група з підготовки аналітичних звітів
11.5. Експертна група з реформування системи моніторингу.
ХІІ. СЕКРЕТАРІАТ
ДЕПАРТАМЕНТ ЦИФРОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА БЕЗПЕКИ
1. Відділ цифрової безпеки
2. Відділ цифрової політики моніторингу та аналізу
ДЕПАРТАМЕНТ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ПОЛІТИКИ
1. Відділ інноваційного розвитку у сфері захисту довкілля
2. Відділ галузевої науки
МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
1. Відділ міжнародних договорів
2. Відділ євроатлантичної інтеграції та транскордонної співпраці
3. Відділ супроводу міжнародного співробітництва
4. Відділ міжнародної технічної допомоги
ЮРИДИЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ
1. Управління правового забезпечення
1.1. Відділ нормотворчої діяльності, експертизи договорів та установчих документів
1.2. Відділ взаємодії з Верховною Радою України
2. Управління нормотворчої діяльності
2.1. Відділ з питань законодавства природоохоронного комплексу таПЕК
2.2. Відділ регуляторної та міжнародно-правової діяльності
2.3. Відділ претензійно-позовної роботи
ДЕПАРТАМЕНТ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
1. Відділ аудиту підприємств електроенергетичного та ядерно-промислового комплексу
2. Відділ аудиту підприємств вугільної та торфодобувної промисловості
3. Відділ аудиту підприємств нафтогазового сектору
4. Відділ аудиту підприємств природоохоронного комплексу
5. Відділ моніторингу ризикових операцій
ДЕПАРТАМЕНТ КОРПОРАТИВНИХ, МАЙНОВИХ ВІДНОСИН ТА УПРАВЛІННЯ ОБ’ЄКТАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ
1. Відділ управління державним майном
2. Відділ управління корпоративними правами
3. Відділ оргструктур та реформування власності
4. Відділ з питань банкрутства та ліквідації підприємств
ДЕПАРТАМЕНТ З КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Відділ з медіа аналізу і планування та координації заходів
2. Відділ роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації
3. Відділ взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків із громадськістю
4. Відділ взаємодії з центральними органами виконавчої влади
5. Сектор інформаційно-аналітичної роботи
ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОНОМІКИ ТА ФІНАНСІВ
1. Управління фінансового планування діяльності підприємств державного сектору економіки
1.1. Відділ фінансово-економічного планування діяльності підприємств
1.2 Відділ економічного та бюджетного планування в ПЕК
1.3. Відділ методології, цінової та тарифної політики
2. Управління фінансування та виконання бюджету
2.1. Відділ планування та виконання державного бюджету
2.2. Відділ фінансування установ та організацій
2.3. Відділ планування та фінансування природоохоронних заходів
ДЕПАРТАМЕНТ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
1. Відділ зведеної фінансової звітності та методології
2. Відділ з питань оплати праці
3. Відділ бухгалтерського обліку апарату
4. Відділ бюджетної звітності
ДЕПАРТАМЕНТ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ
- Відділ роботи з персоналом апарату міністерства
- Відділ по роботі з керівними кадрами підвідомчих підприємств, установ, організацій
- Відділ добору персоналу
- Відділ контролю виконавської дисципліни
- Відділ професійного розвитку, оцінювання ефективності та нагородження
ДЕПАРТАМЕНТ УПРАВЛІННЯ ДОКУМЕНТООБІГУ ТА КОНТРОЛЮ
1. Відділ забезпечення документообігу
3. Відділ первинного розгляду вхідної кореспонденції
4. Архівний сектор
ДЕПАРТАМЕНТ АДМІНІСТРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ
1. Відділ управління майном
2. Відділ договірної роботи
3. Сектор матеріально-технічного забезпечення
УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІТ-ПІДТРИМКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
1. Відділ інформаційних технологій
2. Відділ інформаційної безпеки
СЕКТОР РЕЖИМНО – СЕКРЕТНОЇ РОБОТИ
СЕКТОР З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇСЕКТОР МОБІЛІЗАЦІЙНОЇ РОБОТИ
СЕКТОР КОНКУРСНИХ ПРОЦЕДУР