Чому Даржводагентство саботує реформу чи чому зволікає з передачею господарських функцій?
22 січня 2021 року з’явився проект постанови Кабміну, яка передбачатиме передачу трьох органів влади – Держлісагентства, Держводагентства та Держрибагентства – зі сфери управління Міністерства захисту довкілля до сфери управління Міністерства аграрної політики. Тобто ліси та річки можуть управлятися міністерством, яке займається виключно економічними справами, а не збереженням довкілля.
Держлісагентство не було передано Міністерству аграрної політики. Держрибагентство повністю підпорядковане. Щодо Держводагентства було прийнято рішення про розділення функцій управління водними ресурсами (Міндовкілля) та управління інфраструктурою водного господарства (МінАПК).
Відповідно до цього рішення 24 травня 2021 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 539 “Деякі питання розподілу окремих повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері меліорації земель” https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-rozpodilu-okremih-povnovazhen-centralnih-organiv-vikonavchoyi-vladi-u-sferi-melioraciyi-zemel-i240521-539
Постановою обмежено функції Держводагенства України щодо гідротехнічної меліорації земель. Припинено завдання Держводагенства щодо управління, внесення пропозицій щодо розвитку меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних та осушувальних систем.
Припинено обов’язки Держводагенства щодо виконання державних цільових програм, забезпечення галузей економіки, затвердження правил та режимів, контролю та попередження аварій на меліоративних системах та каналах, проведення галузевих експертиз, забезпечення експлуатації, розроблення напрямків розвитку та передачі їх до Міндовкілля. Держводагенство більше не інвентаризує та не паспортизує, не вивчає меліоративні системи.
Розширюються функції Держрибагенства, яке перейменували у Державне агентство з питань меліорації та рибного господарства України.
Цій установі додали повноваження щодо меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів. Також цьому органові додано завдання з реалізації політики щодо меліорації та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем, подання пропозицій щодо меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних та осушувальних систем.
ЕПЛ вітає розділення розділення господарської функції меліорації від функції формування та реалізації водної політики, яка має лишатися за Міндовкіллям. Однак реформа відбувається повільно. Держводагентство затягує процес розділення функцій. З метою провалу часткового переходу та підпорядкування вцілому Мін АПК? І це в той час як в Україні відбувається водна криза, річкові екосистеми зазнають потужного впливу через забруднення об’єктами промисловості та сільського господарства, щороку погіршується ситуація із забезпеченням водними ресурсами, зникають малі річки, висихають озера, знищуються болотні екосистеми.
За додатковою інформацією звертайтеся:
Софія Шутяк, провідний юрисконсульт ЕПЛ
Катерина Полянська, еколог ЕПЛ
Email: office@epl.org.ua
Тел.: (032) 225 – 76 – 82