З метою з’ясувати, поточну ситуацію зі станом поводження з знищеною військовою технікою та боєприпасами, ЕПЛ надіслала відповідний запит до Міноборони України.
За даними Міноборони, питання щодо поводження зі знищеною під час відсічі та стримування збройної агресії російської федерації трофейною технікою врегульовано розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2012 року № 1121-р «Деякі питання використання зразків озброєння, військової та спеціальної техніки противника, що знищені під час відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації».
Міноборони разом з органами місцевого самоврядування на виконання вимог Розпорядження організувало роботу по збору знищеного трофейного майна, яке внаслідок вогневого ураження набуло непридатного стану та не може бути використано для забезпечення потреб ЗСУ. Запасні частини, які можуть бути використані для потреб ЗСУ, вилучаються, решта іде на металобрухт або передається як музейні чи виставкові експонати.
За попередньою інформацією Міноборони обсяг знищеного трофейного майна може складати тисячі тонн. Невеликі темпи збору такої техніки зумовлено відсутністю відповідних трапів для її перевезення та браком вантажопідйомної техніки.
Інформації щодо кількості знищених боєприпасів російської федерації немає адже облік такої інформації в ЗСУ не ведеться.
На даний час у Верховній Раді України зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законів України з питань охорони навколишнього природного середовища Збройними Силами України та військовими формуваннями Державної спеціальної служби транспорту, який має на меті вдосконалити правове регулювання та законодавче визначення повноважень Міністерства оборони України у сфері охорони навколишнього природного середовища, необхідних для створення ефективної системи екологічного управління в структурі Міністерства оборони України, Збройних Силах України та збройних формуваннях Державної спеціальної служби транспорту.
На жаль даний законопроект не вирішує питання управління відходами, що утворилися внаслідок воєнних дій, адже в першу чергу варто доповнити чинний Закон України «Про управління відходами» дефініцією поняття такої категорії відходів, визначити відповідалних за управління ними та розмежувати повноваження цих органів.
ЕПЛ продовжує аналізувати дану проблематику та способи її вирішення в інших країнах, для впровадження в Україні найкращих практик та мінімізації негативного впливу таких відходів на довкілля нашої країни.
Дана публікація стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Права людини в дії», яка виконується Українською Гельсінською спілкою з прав людини.
Погляди та інтерпретації, представлені у цій публікації, не обов’язково відображають погляди USAID, Уряду США. Відповідальність за вміст публікації несуть виключно автори.
У світі, USAID є однією з провідних установ у сфері розвитку, яка виконує роль каталізатора цих процесів та допомагає досягати позитивних результатів. Діяльність USAID є проявом доброчинності американського народу, а також підтримує просування країн-отримувачів допомоги до самостійності та стійкості та сприяє забезпеченню національної безпеки та економічного добробуту США. Партнерські стосунки з Україною USAID підтримує з 1992 року; за цей час, загальна вартість допомоги, наданої Україні з боку Агентства, склала понад 9 млрд. доларів США. До поточних стратегічних пріоритетів діяльності USAID в Україні належать зміцнення демократії та механізмів досконалого врядування, сприяння економічному розвитку та енергетичній безпеці, вдосконалення систем охорони здоров’я та пом’якшення наслідків конфлікту у східних регіонах. Для того, щоб отримати додаткову інформацію про діяльність USAID, просимо Вас звертатися до Відділу зв’язків з громадськістю Місії USAID в Україні за тел. (+38 044) 521-57-53. Також пропонуємо завітати на наш вебсайт: http://www.usaid.gov/ukraine, або на сторінку у Фейсбук: https://www.facebook.com/USAIDUkraine.