Влада впевнено заходить на друге коло ліквідації чи передпорядкування всього, що забезпечує природнє існування і розвиток людей, тварин, навколишнього світу.
Чергова “технократична” ініціатива – ліквідація Державного агентства водних ресурсів України й передача його повноважень Державному агентству розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм (або іншому органу – назва наразі узгоджується)
Приплили!
У 2020-му році представники влади вже намагалися приєднати Держводагентство до МінАПК. Тоді цього не відбулося, не в останню чергу завдяки принциповій позиції громадськості, яка категорично виступила проти цього.
Отже, змушені вкотре нагадати представникам влади, що Україна належить до держав з недостатнім забезпеченням водними ресурсами. Питома забезпеченість річковим стоком в Україні становить біля 1000 м3 на особу в рік, що в 2,5 рази нижче ніж в Німеччині та Швеції, в 3,5 рази – ніж у Франції та у 5 разів – ніж у Великобританії. Водні об’єкти України вкривають 24,2 тис. км2, що становить 4,0% від її загальної території. Також наша країна має не дуже густу річкову мережу (середнє значення – 0,34 км/км2), небагаті й запаси підземних вод. Болота, що були природним регулятором водності більшості рівнинних річок України, нині більш ніж наполовину осушені.
За фактичної ліквідації Міндовкілля, якому раніше підпорядковувалося Держводагентство, хто керуватиме водними ресурсами – річками, озерами та болотами? Меліоратори з продовольчими програмами? А як щодо загальноєвропейського принципу басейнового управління річками, що впроваджується в Україні на виконання Водної рамкової Директиви?
На Держводагентство покладено функції з управління майже всіма водними ресурсами державної власності з метою їх збереження для людини, природних екосистем та економіки. Надавати такі функції Державному агентству розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм – цілковите безглуздя.
Проблема опустелювання та потреби аграрного сектору у водних ресурсах є комплексною й виникла до початку активних бойових дій. Занепад більшості меліоративних систем довів неефективність такої системи зрошення для покращення стану ґрунтів та покращення результатів діяльності сільгосппідприємств.
Вважаємо нову ініціативу – недолугою, шкідливою й такою, що створює перепони для євроінтеграції України в частині транспонування екологічного законодавства.
Вважаємо за доцільне залишити Державне агентство водних ресурсів України у прямому підпорядкуванні Кабінету Міністрів України.

