- Вважати проблему будівництва та експлуатації малих ГЕС в Україні, такою що потребує негайного вирішення.
- На національному та обласному рівнях запровадити мораторій на будівництво та погодження документації для малих ГЕС на території Карпатського регіону до унормування питання захисту річок і розвитку гідроенергетики.
- Беручи до уваги те, що заходи з енергозбереження, на відміну від гідроенергетики, мають позитивні екологічний і економічний ефекти і вищий потенціал щодо досягнення цілей енергетичної незалежності держави, рекомендувати національним та регіональним органам влади змістити стимулюючі заходи на проекти у сфері енергозбереження та підвищення енергоефективності.
- Затвердити на законодавчому рівні виділення особливо цінних річкових ділянок, де будівництво ГЕС буде заборонено через екологічні обмеження, спираючись на діюче законодавство України про Червону книгу України, про природно-заповідний фонд України, міжнародні нормативно-правові акти (Бернська Конвенція про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі, Рамкова конвенція про охорону та сталий розвиток Карпат , Європейська ландшафтна конвенція ) та з урахуванням необхідності гармонізації законодавства України і законодавства ЄС (Директив Ради 92/43/ЄЕС «Про збереження природного середовища існування, дикої флори та фауни» та 2000/60/EС «Водна рамкова директива»).
- Запровадити екологічні критерії та технічні обмеження для малих ГЕС, відповідність яким повинна стати обов’язковою для отримання зеленого тарифу.
- Розробити механізм призупинення права на продаж електроенергії за зеленим тарифом суб’єктам господарювання, діяльність яких порушує норми природоохоронного законодавства України, до усунення відповідних порушень, повної сплати штрафних санкцій, а також відшкодування спричиненої шкоди довкіллю у повному обсязі.
- Ініціювати зменшення зеленого тарифу для малих ГЕС до економічно обґрунтованих показників.
- Вимагати від обласних та районних державних адміністрацій, а також органів місцевого самоврядування розглядати питання будівництва малих ГЕС в межах відповідних адміністративних одиниць виключно з залученням науковців з профільних наукових закладів та представників громадських екологічних організацій, проводити розрахунки економічної доцільності малих ГЕС, з врахуванням вартості екосистемних послуг відповідно до норм чинного законодавства.
- Рекомендувати Державній екологічній інспекції України та Державній службі гірнічого нагляду та промислової безпеки України в місячний термін провести комплексні перевірки всіх існуючих малих ГЕС. Про результати проінформувати громадськість через свої офіційні сайти установ
- Якнайшвидше прийняти закони «Про оцінку впливу на довкілля» та «Про стратегічну екологічну оцінку» .
- Розробити за участі науковців та відповідним чином затвердити сучасні критерії визначення екологічного (залишкового) стоку, який власники малих ГЕС зобов’язані забезпечувати у руслах річок.
- Розробити та відповідним чином затвердити екологічно обґрунтовані ДБН для об’єктів малої гідроенергетики.
- Уповноваженим органам при виданні дозволів на спеціальне водокористування та встановленні лімітів забору та використання води орієнтуватись на меженеву (найнижчу протягом року) водність річок.
- Розробити відповідні нормативно-правові акти, які б визначили порядок можливості зменшення лімітів використання води в дозволах на спеціальне водокористування у випадку настання маловоддя (згідно статті 49 «Водного Кодексу України»).
- Ініціювати зміни до Водного Кодексу та розробки нормативно-правових актів для їх реалізації :
А) Щодо обов’язковості розроблення та затвердження для всіх існуючих малих ГЕС режиму роботи або правил експлуатації водопідпірної споруди – греблі або водозабірних споруд в комплексі з іншими об’єктами.
Б) Обов’язковості встановлення рибопропускних та рибозахисних споруд для всіх існуючих малих ГЕС.
- Рекомендувати реформувати систему державного екологічного контролю, зокрема повернути Держекоінспекції право на проведення раптових перевірок для ефективного виявлення екологічних правопорушень, надання фінансових ресурсів для ефективного проведення інспекційної діяльності, повернути районних інспекторів, розглянути можливість введення автоматизованої системи моніторингу роботи малих ГЕС.
- Запровадити обов’язковий інструментальний контроль забезпечення санітарного і екологічного стоку на об’єктах малої гідроенергетики з передачею даних у автоматичному режимі до мережі Інтернет і забезпечення доступу до таких даних в режимі реального часу для всіх зацікавлених сторін.
- Збільшити штрафні санкції за порушення природоохоронного законодавства до рівнів, що стимулюватимуть дотримання екологічних норм громадянами і суб’єктами господарювання, а також вдосконалити методики розрахунку шкоди, завданої в результаті порушення екологічного законодавства.