Україна все тісніше співпрацює з країнами Європейського Союзу. Почалося узгодження українського законодавства з європейськими стандартами, в т.ч. у галузі енергоефективності та енергозбереження. Відбуваються постійні зустрічі з західними спеціалістами, які мають досвід впровадження змін та реформ для досягнення запланованого результату зменшення енергоспоживання та покращення кліматичних показників через зменшення емісії парникових газів.
Новий поштовх до дій в цьому напрямку може бути отриманий під час Восьмого Форуму Європа-Україна, який пройде 15-17 лютого 2015 року в Лодзі (Польща). У 2014 році Україна відкрила нову сторінку в своїй історії, вибравши цивілізаційний вибір для розвитку успішного громадянського суспільства і переведення господарського сектору країни на нові правила. Маючи поряд досвід сусідніх країн, які вже пройшли певний шлях розвитку галузі енергоефективності, варто дослухатись до їхніх зауважень та пропозицій. На минулорічному Економічному Форумі в Криниці, було акцентовано увагу на деякі аспекти, які сповільнюють розвиток енергоефективності. Згідно з твердженням Alessandro Costa, члена наукового комітету організації World Energy Council, «енергетична ефективність не має надмірної привабливості – не є sexy». Згідно досліджень, проведених в Італії, де впроваджуються проекти енергоефективності в галузі будівництва і промисловості, виявлено, що однією з перешкод для розвитку є ментальність, традиційні звички. В Італії енергоефективність має другорядне значення у порівнянні з прибутками від коротко- і середньо-термінових інвестицій. Крім того, італійці не сприймають використання деяких електричних приладів, наприклад, духовок – не бажають відмовлятися від газових. Великою перешкодою є економічний фактор – надмірні кошти впровадження енергетичної ефективності і довгий час повернення коштів. На це ще накладається надмірна бюрократизація.
Транспортна галузь має трохи інші проблеми. Незалежно від ціни палива, комерційні транспортні підприємства будуть змушені інвестувати в енергоефективність, щоб залишатись конкурентноздатними. Таку думку висловив Tim Patterson, директор Fuel Economy Solutions Ltd. Проблемою є те, що понад 40% транспортних засобів, які використовуються в транспорті, можуть втратити гарантію виробника, якщо користувач буде вносити сучасні зміни в транспортний засіб. І на це треба буде йти, щоб досягти зменшення шкідливих викидів і підвищення енергоефективності транспорту.
У Франції для розвитку генерування на основі відновлювальної енергії утворюються акціонерні товариства, в які входять комунальні інститути і бізнес-структури. Директор RAEE-Rhônalpénergie-Environnement, Christian Liabe, вказав, що згідно розробленої стратегії для району Rhône-Alpes передбачено ріст ВДЕ з 15 до 30% вже в 2020 році. Проблеми є в законодавстві, в складностях з отриманням кредитів і обмеженою кількістю місцевих інвесторів.
Проблемним питанням є й те, що для багатьох проектів застосовують високі дотації, без яких неможлива окупність впроваджених технологій.