Третій день літньої школи розпочався із практичних вправ, а саме: пояснення, представлення фабул для подальшого написання і перевірки написаних звернень, інформаційних запитів від учасників літньої школи, обговорювали розробку правил успішного написання таких документів, ознайомлювали із показовими зразками.
У цьому контексті ми звернули увагу на те, що запит на інформацію — це прохання особи до розпорядника інформації, надати публічну інформацію, що знаходиться у його во- лодінні (ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»). Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (ст. 3 Закону України «Про звернення громадян»).
Відтак, вони відрізняються між собою передусім своїм змістом: запит — прохання надати інформацію, звернення — прохання вчинити певні дії, викладені у пропозиціях, заявах чи скаргах.
Варто також мати на увазі, що запит на інформацію подається з метою реалізації конституційного права на отримання інформації, передбачене ст. 34 Конституції України і детально врегульоване Законом України «Про доступ до публічної інформації», звернення — з метою реалізації низки конституційних прав. А саме: за допомогою пропозицій громадяни можуть реалізовувати не тільки право на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування, але й право брати участь в управлінні державними справами. Із заявами звертаються щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. І основною відмінністю, що має практичне значення, є строк надання відповіді. На запити — 5 робочих днів, на звернення — 30 календарних днів.
Наступна практична вправа складалась саме із: вправи з розкладання облікової ділянки рослинності, яка є важливою методикою в екологічних дослідженнях, дозволяє оцінити кількість, поширення та різноманітність рослин у певній області, вправи із закладання моніторингової ділянки з вивчення лишайників є ключовою для екологічного моніторингу, зокрема для оцінки якості повітря, оскільки лишайники чутливі до змін у довкіллі.
Отож, ми впевнені в тому, що літня школа ЕПЛ допоможе підготувати відданих, вмотивованих захисників довкілля, адже наша організація ділиться досвідом теоретичним, практичним і допомагає оволодіти інструментами екологічного права щодо механізмів захисту природи в умовах війни і дієвого захисту нашої планети у цілому.