Визначення розміру компенсації за шкоду довкіллю у справі МС ООН «Коста-Ріка – Нікарагуа»18 листопада 2010 року Республіка Коста-Ріка подала заяву про порушення справи проти Республіки Нікарагуа щодо «вторгнення, окупації та використання армією Нікарагуа території Коста-Ріки, а також [імовірного] порушення зобов’язань Нікарагуа щодо Коста-Ріки», а саме порушення принципу територіальної цілісності та заборони погрози силою або її застосування. У своїй заяві Коста-Ріка стверджувала, що Нікарагуа у двох окремих інцидентах…
Екологічний тягар війни: огляд шкоди довкіллю і злочинів російських військРадіологічні загрози – 31 березня російські окупанти залишили ЧАЕС, змусивши працівників станції під тиском підписати фейковий “Акт прийому-передачі охорони ЧАЕС”. Повідомляється про факти мародерства майна станції, окупанти розграбували новітню Центральну аналітичну лабораторію у м. Чорнобиль, що містила як унікальне радіохімічне і спектрометричне обладнання та масиви даних радіаційного моніторингу та наукових досліджень, так і зразки радіоактивних…
Вплив воєнних дій на довкілля УкраїниЗ перших днів вторгнення війська РФ розпочали цілеспрямоване знищення критичної інфраструктури як із застосуванням ракет високої точності, так і застосовуючи реактивну артилерію. Точно можна стверджувати що метою таких дій було ослаблення забезпечення українських міст пальним, ресурсами для відновлення та нанесення максимальної економічної шкоди. Втім, деякі кейси, зафіксовані нами, свідчать і про те, що метою окремих…
Повоєнний досвід відновлення довкілля Боснії і ГерцеговиниВійськові операції, проведені НАТО проти Союзної Республіки Югославії під час кризи в Косово 1999 року, завдали серйозної шкоди природному середовищу країни. Збиток поширився на кілька інших країн Південно-Східної Європи, у тому числі, на Боснію і Герцеговину. У ході бойових дій знищено промислові об’єкти та інфраструктуру, що призвело до забруднення повітря, води та ґрунту небезпечними речовинами….
Війна підвищує ризики надзвичайних ситуацій на ГЕСВійськові дії на території України призвели до виникнення багатьох соціальних і гуманітарних проблем, а також спричинили серйозні загрози аварійних ситуацій техногенного характеру, заподіяних діями окупантів. Ризики для населення, пов’язані із пошкодженням об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, турбують в цей час по-особливому, адже в умовах відсутності контролю та можливостей ліквідації їх негативних наслідків, потенційно збільшуються…
Розгляд Міжнародним кримінальним судом військових злочинів Росії проти України: правові підстави, роль довкілля і перспективиРимський статут міжнародного кримінального суду (надалі – Статут) – це головний документ роботи Міжнародного кримінального суду в Гаазі (надалі – Суд). Він регулює роботу Суду, визначає види покарання і функції Асамблеї держав-учасників. Його схвалили в 1998 році, а набув чинності він в липні 2002 року. Документ підписали і ратифікували 122 країни, 31 країна тільки підписала….
Досвід Албанії у вирішенні проблеми розмінуванняЗагроза мін та подібних пристроїв на північному сході Албанії виникла через конфлікт в Косово. Після обстеження Албанськими збройними силами у 1999 році було визначено 15 250 000 метри квадратні небезпечних площ. Загрозу становили протитанкові та протипіхотні міни, встановлені силами колишньої Югославської Республіки , нерозірвані боєприпаси, суббоєприпаси з реактивної артилерії і щонайменше шість касетних кластерів НАТО,…
Як захистити в Україні території, потреба охороняти які визнана на міжнародному рівні?Втрати біорізноманіття нашої планети відбуваються неочікувано стрімкими темпами. Будь–які нераціональні кроки в справі охорони природи в такий час стають легковажним зволіканням і марною витратою коштів. Найбільш дієвим механізмом охорони біорізноманіття на Землі є охорона природних оселищ та місць поширення рідкісних видів. Зазвичай для цього створюють природоохоронні території в місцях, що є важливими оселищами для рідкісних…
Методичні рекомендації з проведення рубок в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду Карпатського регіонуЧинне лісове законодавство України не передбачає жодних окремих правил ведення лісового господарства в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а лише встановлює відповідні обмеження на проведення тих чи інших заходів в межах різних категорій ПЗФ. Відповідно, існуючі господарсько-орієнтовані правила не враховують пріоритетність екологічних функцій територій ПЗФ, підтримують застарілу парадигму, в якій лісові заповідні території, як…
Перспективи впровадження в Україні цілей Європейського зеленого курсу в сфері управління лісамиВ наш час, сфера управління лісами в Україні характеризується низкою системних проблем, які роблять її вкрай неефективною та ведуть до деградації наших лісів. Так, Держлісагентсво концентрує в собі надмірні та суперечливі повноваження, що сприяє виключно економічній орієнтованості, як регуляторної, так і контролюючої діяльності, без належного врахування екологічних та соціальних функцій лісів. Суперечливі та недосконалі правила…
Відповідність державної політики України у сфері збереження біорізноманіття пріоритетам та цілям Європейського зеленого курсуЦей аналітичний документ присвячений аналізу 17 показників Стратегії збереження біорізноманіття як частини Європейського зеленого курсу. В ньому подано матеріали, які виявляють на якому етапі знаходиться наше суспільство й скільки лишається для досягнення поставлених цілей для збереження біорізноманіття України. Його важливість полягає в тому, що Україна опинилася на краю глибокої прірви. Тисячі річок пересихають, втрачають свої…
Якщо для Вас важливе свіже повітря, чисті водойми, первозданні зелені ліси та Карпатські гори – підтримайте нашу діяльність, щоб ми продовжили рятувати довкілля для наших дітей
