Із розвитком комунікаційних технологій, коли майже кожен школяр користується електронною поштою, логічним постає питання про те, чи можна направляти інформаційні запити електронною поштою і чи покладено на органи державної влади обовязок відповідати на такі запити і у якій формі.
Закон України «Про інформацію» вказує, що інформація державних органів доводиться до відома заінтересованих осіб, в тому числі, шляхом безпосереднього доведення її до заінтересованих осіб (усно, письмово чи іншими способами). На цьому закон від 1991 року і зупиняеться, не пояснюючи, які ж то такі інші способи.
Оргуська конвенція вказує, що відповідь на запит про надання екологічної інформації повинна надаватися у запитуваній формі.
Більш детальне регулювання дане питання знаходить у Положенні про порядок надання екологічної інформації, затвердженого Наказом Мінприроди N 169 від 18.12.2003. Відповідно до п. 3.2. Положення, запит про надання екологічної інформації може подаватися, а відповідь на нього отримуватися у електронній формі (електронною поштою).
Відповідно до п. 3.4. Положення, органи державної влади, які мають екологічну інформацію, надають запитувачу інформацію у запитуваній формі при її наявності, а при її відсутності – в іншій наявній формі з роз’ясненням причин надання інформації у такій формі. Тобто аудіо і відео інформація, а також текстова та візуальна інформація при наявності її у електронній формі, надається у вигляді вкладення до електронного листа.
Разом з тим, не дивлячись на законодавче врегулювання цього питання практичне його виконання не відбувається. На веб-сторінці Мінприроди у мережі Інтернет за адресою www.menr.gov.ua, в закладці «контакти» вказана адреса для листування, але лише фізична (03035, м.Київ, вул. Урицького, 35), а щодо Відділу документального забезпечення та роботи із зверненнями громадян — лише номер телефону.
Підготовлено
Алексєєвою Єлизаветою,
провідним юрисконсультом
МБО «Екологія-Право-Людина»