Враховуючи серйозний спротив громадськості та й державних органів влади щодо планів будівництва водного шляху Е40 через Зону відчуження ЧАЕС, Міністерство інфраструктури України шукає нові й нові аргументи чому цей шлях треба таки вирити. Наступною авантюрою відомства стала заява про те, що шлях буде не транспортним, а туристичним. Так, з повідомлень у пресі ми дізнались, що Міністерство інфраструктури України планує розвиток водного транспортного сполучення «Київ (Україна) – Мозир (Республіка Білорусь)», через Київське водосховище, р. Дніпро і р. Прип’ять. Зокрема, у повідомленні йдеться про те, що такі плани озвучує заступник директора департаменту морського і річкового транспорту Міністерства інфраструктури України Олексій Геращенко. Зокрема, йдеться про таке:
«Белорусское морское пароходство ведет активные переговоры с Администрацией речных портов о запуске пассажирских речных перевозок. Сейчас обсуждаются флот, сроки, механизмы продажи билетов. Будет туристический маршрут из Мозыря в Киев, возможно, и дальше, с посещением Чернобыльской зоны», — сообщил Грищенко» (https://profi.travel/news/40936/details ).
Ми поцікавились можливістю такого туристичного шляху у профільних установ.
Першу відповідь ми отримали від власне Адміністрації річкових портів України, яка повідомила, що не є суб’єктом жодних міжнародних перемовин, в тому числі і з цього питання.
Більш цікаву інформацію надало Державне агентство з управління зоною відчуження. Зокрема, у листі Агентства йдеться про те, що такий проект не погоджувався і не може бути погоджений, оскільки призведе до отримання високих доз індивідуального опромінення, що є порушенням законодавства та становить ризик для безпеки здоров’я та життя гіпотетичних туристів.
Актуальна інформація про кампанію протистояння проекту водного шляху Е-40 розміщена на сайтах http://stope40.org ; https://www.youtube.com/watch?v=75KGIq7SToU
Попередні повідомлення на тему Е-40:
1. Мінприроди України: водний шлях Е-40 становитиме екологічну небезпеку
2.Водний шлях через зону відчуження покращить водопостачання 2/3 населення України?
3. Водний шлях Е-40 загрожує виконанню угоди про асоціацію з ЄС
http://epl.org.ua/announces/vodnyj-shlyah-e40-zagrozhuye-vykonannyu-ugody-pro-asotsiatsiyu-z-yes/
4. Судноплавний шлях Дніпром лобіює президентська партія та «НІБУЛОН»
http://epl.org.ua/announces/7705/
5. Водний шлях Е-40: загроза радіаційного забруднення Дніпра
http://epl.org.ua/announces/vodnyj-shlyah-e-40-zagroza-radiatsijnogo-zabrudnennya-dnipra/
6. Непрозоре підписання дорожньої карти Е-40: екологічні ризики
http://epl.org.ua/announces/neprozore-pidpysannya-dorozhnoyi-karty-e-40-ekologichni-ryzyky/
7. Нардепи нишком узаконюють водний шлях Е-40
http://epl.org.ua/announces/nardepy-nyshkom-uzakonyuyut-vodnyj-shlyah-e40/
8. Проект водного шляху Е-40: позиції міністерств розходяться
http://epl.org.ua/announces/zvernennya/
9. ПОТАЙ ВІД УКРАЇНЦІВ РОЗПОЧАЛИ ПІДГОТОВКУ ДО РИТТЯ КАНАЛУ В ЗОНІ ВІДЧУЖЕННЯ
10. ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ НЕ ПІДТРИМУЄ БУДІВНИЦТВО ВОДНОГО ШЛЯХУ Е-40 ЯК ШКІДЛИВОГО ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ
http://epl.org.ua/announces/proekt-vodnogo-shlyahu-e-40-pozytsiyi-ministerstv-rozhodyatsya/
11. ТРАНСПОРТНИКИ УКРАЇНИ І БІЛОРУСІ ДОМОВИЛИСЬ ВТАЄМНИЧИТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО Е-40