Коли тебе цитують в контексті якогось «спонсорського проєкту», трішки змінивши ім’я – не велика проблема.
Проблема виникає тоді, коли бренд МБО «Екологія-Право-Людина» використовують великі компанії у власних інтересах. Wog – потужна й серйозна компанія. Вітаємо їхні наміри «озеленювати» їхній бізнес, чи його складові, вітаємо наміри всіх видів бізнесу реалізовувати їхню діяльність в межах турботи про довкілля. Це справді гарні новини й чудові практики!
Але! МБО «Екологія-Право-Людина» не бере участі в жодних «спонсорських проєктах» від Wog, в контексті яких було згадано ГО «Екологія Право Людина».
Коли вчора ми отримали повідомлення від телеграмівського МедіаМоніторингБот, ми зраділи. «Рейтинг сайту: ТОП-20, потенційний охват високий» – супер! Хоч насправді ми такі повідомлення через день отримуємо. Але тут була цікава преамбула: ЕПЛ в контексті «корпоративної еко-свідомості» великої компанії. Ого! Сягнули нової висоти – промайнула думка.
Скірншот з телеграм бота
Почали читати. Пишуть правильні речі загалом, молодці! Але пишуть про нас якось дивно: не називають прізвища цитованих експертів, назва організації трохи не така, немає гіперпосилання, якийсь спонсорський проєкт, про який ми не знаємо.
Скріншот з сайту Ліга.нет з заголовком статті і згадкою про спонсорський проєкт
Як варіант ми припустили, що існує така «паралельна» ГО «Екологія Право Людина», яка згадувалася в тексті, але у численних реєстрах ми не виявили згадки про неї. Колеги підказали, що є ГО «Довкілля-Право-Людина» у Дніпрі, є у ФБ група «Довкілля-Право-Людина», де переважно гуртуються небайдужі до екологічних проблем мешканці Дніпра та області. Але це також не вони.
Отже, певно піарники «спонсорського проєкту» мали на увазі Міжнародну благодійну організацію «Екологія-Право-Людина»?
Ми не проти, щоб нас цитували. Нехай може інколи трапляється помилка і не правильно вказується назва організації. Хтось ставить крапки між словами, хтось пробіли… Буває! Ми не проти надавати консультації бізнесу з тих чи інших питань, аби вони реалізовували власні «зелені наміри».
Скріншот фрагмента тесту з сайту Ліга.нет зі згадкою про ГО «Екологія Право Людина». Варіант статті відразу після публікації. Наразі цю згадку прибрали.
Публікації з сайту ЕПЛ може використовувати кожен! В тому числі й представники великого бізнесу! Потрібен коментар? Без проблем! Ми дуже втішені тим, що згадка про нашу організацію може підсилити той чи інший текст. Для нас це визнання нашої роботи!
Але такого типу дослідження, про яке йшлося в тексті, ЕПЛ не проводила. Ми могли десь використати подібні цифри, але ми водночас послалися б на першоджерело. Отже це не наші дані. Такі цифри зазвичай оприлюднює Мінрегіонів на основі статистичних даних за підсумками року і вони є у відкритому доступі.
ЕПЛ принципово проти, щоб нас без нашої згоди згадували в іміджевих текстах великі компанії в контексті «спонсорських проєктів», нехай навіть при цьому видозмінюється назва організації й описуються чудові, правильні практики!
Ми закликаємо бізнес не використовувати ім’я ЕПЛ у «спонсорських проєктах», до яких ми не маємо жодного стосунку. Якщо у бізнесу є «спонсорський проєкт» зі ЗМІ й ви прагнете долучити до нього неурядові організації, як консультантів, речників, чи якось по-іншому, звертайтеся, будь ласка, офіційно, будемо разом думати, як краще просувати якісь наративи чи реалізовувати цікаві ідеї. Ми готові!
Але ЕПЛ при цьому залишає за собою право відмовитися від співпраці, якщо ми вважатимемо, що той чи інший вид бізнесу шкодить довкіллю!
Для нас важливо задекларувати цю нашу позицію, оскільки ЕПЛ – організація з 26-річним досвідом та, даруйте за нескромність, з бездоганною репутацією. Ми цураємося різних грінвошерів й не маємо нічого спільного з ними.
Дякуємо редакції Ліга.нет, яка вчора оперативно протягом кількох годин прибрала з тексту згадки про ГО «Екологія Право Людина». Зараз цієї згадки в тексті уже немає, але ми зберегли скріншоти (див. вище і гугл-кеш зберіг також). Дякуємо усім, хто нам допоміг розібратися з тим, це про нас, чи ні…
ЕПЛ співпрацює з бізнесом в рамках реалізації різних проєктів. Ми про це завжди зазначаємо у своїх публікаціях чи коротких дисклеймерах. Це також можуть бути тендерні закупівлі товарів чи послуг. Ми про це також завжди повідомляємо на власних інформаційних ресурсах чи ресурсах партнерів. Цьогоріч, приміром, в рамках реалізації одного з проєктів, ЕПЛ спільно з іншими учасниками замовляли й купували подрібнювач для зелених відходів для Львова, компостери для парків, баки для скляних відходів, інше обладнання та устаткування. Хоча протягом реалізації проєкту й виникали певні труднощі, але ми долали й набували новий досвід (і гулі)!
І наостанок. Шановні Wog, ви згадали про нас, ми – про вас. Ви отримали піарний бонус до своєї публікації. А отже ви спрацювали правильно, хоч і некоректно! Успіхів вам і всіляких гараздів на непростій ниві з озеленення вашого бізнесу!
На цьому місці дія бонусу припиняється і наші дороги розходяться…
Згадати про Wog і процитувати Рогнеду Карпівну у 2020 році – done! Воістину божевільний рік…
Команда ЕПЛ