У стінах Верховної Ради України активно обговорюється проект закону «Про внутрішній водний транспорт». Представники ЄС урочисто вітають законодавчу ініціативу в соцмережі Твіттер та блогах. Проте, що ж приховує законопроект для українського довкілля та безпеки самих українців? Такої публічної дискусії немає. Екологи ЕПЛ самостійно вивчили законопроект і оцінили ризики.
Після підписання Україною і Білоруссю дорожньої карти щодо будівництва водного шляху Е401, голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хьюг Мінгареллі заявив про те, що ЄС підтримує прийняття Верховною Радою України проекту закону № 2475а «Про внутрішній водний транспорт»2. На початку грудня проект закону «Про внутрішній водний транспорт» також отримав підтримку Єврокомісії3.
Пости у Твіттері про вищезазначений законопроект
Проектований закон регулює небезпечні, з точки зору впливу на довкілля, питання: підтримання водних шляхів, проведення днопоглиблювальних робіт, будівництва портів, управління річковим флотом. Однак, 131 сторінка цього документу не містить жодного (!) слова, пов’язаного з питаннями довкілля, екологічного стану тощо. Найбільш цікавою є стаття 43 проекту закону «Особливості судноплавства на важливих внутрішніх водних шляхах міжнародного значення», яка зовсім не розкриває питання, але номінально передбачає наявність в Україні внутрішніх водних шляхів міжнародного значення. Що мається на увазі? Йдеться про будівництво водного шляху Е40.
Як ми повідомляли раніше, ініціатива будівництва водного шляху Е40 через річки Дніпро і Прип’ять належить представникам президентської партії4 та компанії НІБУЛОН. Саме син генерального директора НІБУЛОНУ Андрій Вадатурський є першим автором законопроекту. Чи може бути випадковістю, коли члени однієї родини одночасно лобіюють закон про внутрішній водний транспорт і виступають інвесторами будівництва водного шляху, кінцевою точкою якого є Херсон (місто, в якому базується НІБУЛОН)?
Загальна протяжність шляху Е40, який має пройти територією Польщі, Білорусі та України – 2000 кілометрів. Планується, що маршрут з’єднає Чорне та Балтійське моря5. Будівництво водного шляху Е40 лобіюється окремими політичними силами та державними органами всіх трьох країн6.
Екологи ЕПЛ звертають увагу Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, а також керівництва Мінприроди України на приховані загрози законопроекту «Про внутрішній водний транспорт».
Попередні повідомлення на тему Е40:
Судноплавний шлях Дніпром лобіює президентська партія та «НІБУЛОН»
http://epl.org.ua/announces/7705/
Водний шлях Е40: загроза радіаційного забруднення Дніпра
http://epl.org.ua/announces/vodnyj-shlyah-e-40-zagroza-radiatsijnogo-zabrudnennya-dnipra/
Непрозоре підписання дорожньої карти «Е40»: екологічні ризики
http://epl.org.ua/announces/neprozore-pidpysannya-dorozhnoyi-karty-e-40-ekologichni-ryzyky/
Актуальна інформація про кампанію протистояння проекту водного шляху Е40 розміщена на сайті http://stope40.org ; https://www.youtube.com/watch?v=75KGIq7SToU
Контакти:
Василюк Олексій, еколог ЕПЛ
3 http://cfts.org.ua/news/2017/12/19/es_podderzhivaet_zakonoproekt_o_vnutrennem_vodnom_transporte_44624
5 http://eu–belarus.net/ru/projects/6