Згідно статті 94 Конституції України прийнятий Верховною Радою закон підписується Головою Верховної Ради України, який невідкладно направляє його Президентові України. Президент України протягом п’ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду.
Згідно даних офіційного порталу Верховної ради України, Закон України “Про оцінку впливу на довкілля” № 1639-VІІІ та Закон України “Про стратегічну екологічну оцінку” № 1640-VІІІ були прийняті Верховною Радою України 04 жовтня 2016 року. 12 жовтня 2016 року ці закони були підписані Головою Верховної Ради України і 13 жовтня 2016 року направлені на підпис Президентові України. Встановлений Конституцією України строк на розгляд цих законів тривав із 14 по 28 жовтня 2016 року.
Таким чином, в разі виникнення у Президента України бажання ветувати зазначені закони відповідні вмотивовані пропозиції повинні були бути ним сформульовані і подані Верховній Раді України до 28 жовтня 2016 року. Згідно даних офіційного порталу Верховної Ради України, станом на 28 жовтня 2016 року жодні пропозиції Президента не надійшли до Верховної Ради України щодо Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 1639-VІІІ та Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” № 1640-VІІІ.
Згідно статті 94 Конституції України у разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.
Пропозиції Президента до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 1639-VІІІ та Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” № 1640-VІІІ надійшли до Верховної Ради 31 жовтня 2016 року, тобто на 18 день із дня надходження його до Президента України.
Згідно частини 2 статті 94 Конституції України у разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.
Згідно статті 132 Закону України “Про регламент Верховної Ради України” у разі якщо Президент України застосував право вето щодо прийнятого Верховною Радою закону і у визначений частиною другою статті 94 Конституції України строк повернув закон до Верховної Ради зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями, наслідком цього є скасування результатів голосування за закон у цілому і відкриття процедури його повторного розгляду у Верховній Раді.
Згідно частини 2 цієї статті закон, повернений Президентом України до Верховної Ради для повторного розгляду, після його підготовки у головному комітеті розглядається позачергово на пленарному засіданні Верховної Ради, не пізніш як через 30 днів після його повернення з пропозиціями Президента України, якщо Верховною Радою не прийнято іншого рішення.
Регламент Верховної Ради окремо регулює процедуру повторного розгляду ветованого законопроекту 1) у разі якщо Президент України пропонує відхилити прийнятий закон; 2) у разі якщо Президент пропонує доопрацювати закон і всі пропозиції Президента України приймаються; 3) у разі якщо Президент пропонує доопрацювати закон і всі пропозиції Президента України відхиляються; 4) у разі якщо Президент пропонує доопрацювати закон і окремих пропозиції Президента України приймаються.
Згідно статті 135 Закону України “Про регламент Верховної Ради України” у разі якщо Президент України пропонує відхилити прийнятий закон, голосування проводиться щодо відхилення закону в цілому. Якщо пропозиція про відхилення закону в цілому підтримана більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (226 голосів і більше), закон вважається відхиленим.
У разі якщо пропозиція Президента України про відхилення закону в цілому не підтримана Верховною Радою, голосування проводиться щодо повторного прийняття закону в цілому (долання вето), і він вважається прийнятим у цілому, якщо на його підтримку отримано не менш як дві третини голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (338 голосів і більше), після чого закон підписується Головою Верховної Ради України і направляється на підпис Президенту України.
Пропозиції Президента голосуються в порядку голосування пропозицій і поправок. У разі прийняття всіх пропозицій Президента України закон вважається прийнятим у цілому, якщо за нього проголосувала більшість народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (226 голосів і більше).
Якщо Верховна Рада під час повторного розгляду повністю відхиляє пропозиції Президента України, вона має прийняти цей закон у цілому не менш як двома третинами голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (338 голосів і більше).
Кожна пропозиція Президента України не підтримана більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (226 голосів і більше), вона вважається відхиленою. Текст статті, до якої вносилася пропозиція Президента України, залишається у попередній редакції. Після завершення голосування пропозицій Президента України проводиться голосування щодо прийняття закону в цілому. Якщо Верховна Рада під час повторного розгляду частково прийняла пропозиції Президента України і проголосувала за закон не менш як двома третинами голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (338 голосів і більше), він вважається знову прийнятим з подоланням вето.
Крім того, за рішенням Верховної Ради не прийнятий після повторного розгляду закон може бути направлений на доопрацювання до головного комітету, який не пізніш як у 30-денний строк після дня розгляду Верховною Радою цього закону зобов’язаний повторно внести його на розгляд Верховної Ради. Якщо рішення Верховної Ради про направлення закону на доопрацювання до головного комітету не прийнято, він вважається відхиленим.
Якщо після доопрацювання в головному комітеті на пленарному засіданні Верховної Ради при наступному повторному розгляді закон не отримав необхідної кількості голосів народних депутатів на підтримку, він вважається відхиленим.
Згідно частини 3 статті 94 Конституції України якщо під час повторного розгляду закон буде знову прийнятий Верховною Радою України не менш як двома третинами від її конституційного складу (338 голосів і більше), Президент України зобов’язаний його підписати та офіційно оприлюднити протягом десяти днів. У разі якщо Президент України не підписав такий закон, він невідкладно офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України і опубліковується за його підписом.
Таким чином, якщо припустити, що пропозиції Президента були подані ним вчасно, Закон України “Про оцінку впливу на довкілля” № 1639-VІІІ та Закон України “Про стратегічну екологічну оцінку” № 1640-VІІІ протягом наступних щонайменше 60 днів можуть іще двічі розглядатися Верховною Радою, і бути прийнятими більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради (226 голосів і більше) в разі врахування усіх пропозицій Президенти України, або не менш як двома третинами від її конституційного складу (338 голосів і більше) в разі відхилення усіх чи окремих пропозицій Президента України. У останньому випадку Президент не може повторно застосувати право вето.