Справа: Оскарження висновку з оцінки впливу на довкілля Поліської ВЕС
Регіон: Україна
Суть справи: процедура ОВД щодо Поліської ВЕС відбулася із суттєвими порушеннями законодавства про оцінку впливу на довкілля і з боку суб’єкта господарювання, і з боку Мінприроди, яке грубо порушило встановлену законодавством процедуру ОВД та видало висновок про допустимість провадження планованої діяльності в умовах, коли згідно законодавства було зобов’язана надати суб’єкту господарювання відмову у видачі документа дозвільного характеру.
Сторони: ЕПЛ, Мінприроди України (станом на 2023 рік – Міндовкілля)
Основні факти:
Будівництво та експлуатація Поліської ВЕС запланована в центрі Чорнобильської зони відчуження та безпосередньо на межі Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповідника. Проектом передбачено будівництво дев’яти (9) вітрогенеруючих установок. Висота вітроустановки до осі ступиці ротора 120 м. Діаметр ротору 151 м.
Звіт з ОВД щодо Поліської ВЕС не містить опису поточного стану довкілля території планованої ВЕС, опису його ймовірної зміни без здійснення планованої діяльності в цілому та зокрема щодо птахів та кажанів, які найбільше зазнають впливу у зв’язку із будівництвом ВЕС, опису видів птахів та кажанів, які ймовірно зазнають впливу з боку планованої діяльності та її альтернативних варіантів, опису і оцінки можливого впливу на них планованої діяльності, а також опису передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на таких тварин, які згідно п. 3-5 та 7 статті ч. 2 статті 6 Закону обов’язково мають міститися у звіті з ОВД.
У звіті з ОВД щодо Поліської ВЕС декілька разів подається недостовірна інформація про те, що територія планованої діяльності не відноситься до структурних елементів екологічної мережі Київської області.
Разом з тим, згідно із п. 2 частини 5 статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» подання неповного пакета документів та виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей є підставою для надання відмови у видачі документа дозвільного характеру.
Більше того, Відповідач не розглянув і не врахував вчасно надіслані йому зауваження громадськості до планованої діяльності, що згідно із статтею 12 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» є самостійною підставою для скасування висновку з ОВД.
У вересні 2019 року ЕПЛ звернулася до суду. З 2020 року справа перебувала на розгляді у суді першої інстанції, втім протягом двох років, без жодних пояснень, була відсутня будь-яка процесуальна активність з боку суду, щодо розгляду і вирішення згадуваної справи.
29 листопада 2022 року Окружний адміністративний суд м. Києва виніс рішення, яким адміністративний позов ЕПЛ залишити без задоволення.